// ۰۳ مرداد ۹۶ ، ۲۳:۱۹

تابه‌حال برای شما پیش آمده که در نیمه‌های شب گرسنه شده باشید به‌طوری‌که به خاطر صدای شکمتان نتوانید بخوابید؟ در این زمان آرزو می‌کردید که کاش همین حالا چیزی برای خوردن داشتید یا اینکه قبل از خواب یک خوراکی سبک خورده بودید. به‌منظور جلوگیری از این اتفاق با سایت سرگرمی چفچفک همراه شوید تا با خوراکی‌های سبک قبل خواب بیشتر آشنا شوید.

ذرت بوداده (پاپ‌کورن)

کربوهیدرات‌‌های موجود در ذرت‌های بوداده‌ی کم چرب خانگی، به آمینواسید تریپتوفان برای رسیدن به مغز کمک کرده و سبب ترغیب گیرنده‌های عصبی موسوم به سروتونین در خواب می‌شوند.

موز

پتاسیم موجود در موز نه‌تنها به خوابیدن سریع شما کمک می‌کند بلکه مانع از بیدار شدن شما از خواب نیز می‌شود.

انبه

انبه سرشار از آنتی‌اکسیدان، پروتئین و ویتامین است. شما نیز می‌توانید انبه را در مخلوط‌کن ریخته و آن را با کمی یخ، مقداری ماست ساده و اندکی شیر ترکیب کنید.

نخود

نخود سرشار از ویتامین B6 است که به ترشح سروتونین بیشتر در بدن کمک می‌کند. سعی کنید تا نخود را در کنار سالاد، درون سوپ و یا خورش استفاده کنید.

چای بابونه

این یک نوشیدنی گیاهی بدون کافئین بوده و دارای خواص آرامش‌بخش است. به‌علاوه، یک لیوان چای بابونه‌ی گرم قبل از خواب با بالا بردن دمای بدنتان باعث خواب‌آلودگی شما می‌شود.

عسل

افزایش قند خون می‌تواند سبب تولید اورکسین در مغز شود. اورکسین یکی از گیرنده‌های عصبی تازه یافت شده است که با بیداری پیوند دارد. سعی کنید که مقدار اندکی از عسل را در چای بابونه‌ی خود بریزید. راه دیگر برای خواب راحت، دوری از دسرهای پر شکر است.

گیلاس خشک‌شده

یک مشت گیلاس خشک‌شده نه‌تنها باعث تولید سروتونین شده بلکه یکی از منابع اندک غذایی برای ملاتونین است. ماده‌ای که به خواب بهتر کمک کرده و اختلالات خواب ناشی از پرواز را کاهش می‌دهد. به‌علاوه گیلاس‌ها حاوی آنتی‌اکسیدان‌های ضد پیری نیز هستند.

خوراکی‌های غله‌ای

افراد بسیاری به هنگام خستگی و ناراحتی به سراغ خوراکی‌های مختلف می‌روند، اما این خوراکی‌ها بر خواب آن‌ها تأثیر گذاشته و آن را مختل می‌کند. بسیاری از خوراکی‌های غله‌ای غنی‌شده نظیر گندم‌های برشته‌ی آماده، حاوی ویتامین B6 هستند که می‌تواند باعث خواب سریع‌تر شما شود.

تخمه‌ها

تخمه‌ها، از آفتاب‌گردان گرفته تا کنجد و تخم کتان، به راحت خوابیدن ما کمک کرده و تریپتوفان موجود در آن‌ها برابر با تریپتوفان موجود در گوشت بوقلمون است.

مصرف ماهی در بلندمدت

وقتی‌که از بی‌خوابی در حال غلت خوردن در رختخواب هستید، خوردن سریع یک تکه ماهی دردی از شما دوا نمی‌کند؛ اما یک راه بهتر برای کمک به حفظ سطح مناسبی از ملاتونین در جریان خون، استفاده از ماهی در بلندمدت است. ماهی سرشار از ویتامین B6 بوده که به تولید ملاتونین کمک می‌کند. اگر به ماهی علاقه‌مندید اما از بوی آن بدتان می‌آید مطلب ۳ روش پختن ماهی بدون اینکه بو بدهد می‌تواند به شما در انتخاب این خوراکی مفید کمک کند.

تریپتوفان یکی از اسیدآمینه‌های ضروری در رژیم غذایی است که در بسیاری از پروتئین‌ها وجود دارد. این اسیدآمینه به تولید برخی از هورمون‌های آرامش‌بخش نظیر سروتونین در بدن کمک می‌کند.

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.